maanantai 2. tammikuuta 2012

Ostoshuumassa

Olen kierrellyt vähän alennusmyyntejä. Tähtäimessä olisi vaatetta 140-senttiselle esikoiselle, mutta voi ankeus ja paljetti!! Miten voikin olla tuon ikäisten tyttöjen vaatteet niin kertakaikkisen rumia, epäkäytännöllisiä ja sähköisestä ihmekankaasta valmistettuja? No, onneksi Metsola ja Småfolk hiukan pelastavat lasta liian lyhyiltä hihoilta.

Kotiin olen tullut kuitenkin monta euroa köyhempänä, mutta lasten farkkuja, toppahousuja ja sukkia rikkaampana.
Ostin myös kaksi kirjaa. Olen pitänyt lukutaukoa, etten joutuisi opiskeluista pahoille teille. Nyt en voinut enää olla hankkimatta pari kirjallista novelleja.

Parhaat löydöt tein Punaisen ristin kirpputorilta. Mukaan kotiin tulivat tarjotin, taulu ja palapeli. Kahdessa ensin mainitussa on niin kauniit värit! Taulun on maalannut joku E.K. ja minä olen nyt aivan haksahtanut tuohon tuntemattomaan taiteilijaan.

Ja hei, en ole koskaan tainnut kertoa paheistani, mutta nytpä paljastan yhden. Aina joulun jälkeen minä reissaan Tampereen Nekalaan ja Löytöliiteri-nimiseen tavarataivaaseen. Siellä myydään talvialessa miltei kaikki puoleen hintaan. Perustelen aina sinne lähtöäni edullisella piirustuspaperilla ja kynttilöillä, mutta tulen kotiin paljon muun kanssa. Tänään löysin kierrätyspaperista valmistettuja koreja 2-3e/kpl ja pitsireunaisen maton. Pikkuvessastamme tuli näillä löydöillä aika hauska. Lisäksi ostin lastenhuoneisiin valokuvakehyksiä (kitschiä, jos mitkä) sekä ilmapalloja ja tarroja keskimmäisen huomisiin synttäripippaloihin. Olen tyytyväinen, joskaan en mitenkään ylpeä. Joka vuotinen ostohuuma koettu.










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti